Kamenný obchod vs. e-shop (2. díl z 6)

Díky sdílení jedeme dál...

Abych Ti řekl pravdu, já, jakožto odpůrce kamenných obchodů – kupa lidí, fronty, neochota prodavačů, zabitý čas – mám v tomhle jasno a jsem PRO é-shop.  


Teď si říkáš, že když tu mám reklamy na internetové obchody, tak jsem zaujatý a kecám, že jo. Jako můžu tu mít reklamu na kamenný obchod v Olomouci, ale pak by to bylo jen pro holomoučáky.  

Pojďme se tedy podívat nezaujatě na to, jaké vidím klady a zápory těchto dvou možností.

Prodavačky čekají až se vyjádříš… 

Je pravda, že co se týká prodejny, tak jsem už pádné důvody PROTI vystřílel. Můžu k tomu přidat to, že na prodejně nejsou vystaveny všechny kousky nebo taky že prodavačka čeká na to, až se laskavě vyjádříš… 

Ale prodavačka Ti může zároveň říct, co je zrovna „letním hitem„. Může doporučit šperk na základě Tvojeho rozpočtu, nebo na základě toho, k jaké příležitosti ten šperk kupuješ. Může Ti odpovědět na všechny otázky, pokud víš, na co se chceš zeptat…

Nenápadná návštěva obchodu  

Můžeš tam zajít i se svojí holkou, ona Ti řekne, co se jí líbí, zasní se… a ty si to mezitím zapíšeš nenápadně do mobilu. Minimálně takhle můžeš náhodou zjistit její velikosti, když si ŠPERK bude zkoušet. Všechno si pak nadatluj. 

Na prodejně se můžeš domluvit na případných zárukách, jak dlouho a na co přesně platí – tady bacha, někdy už po opravě záruka neplatí, nebo se záruka NEvztahuje na „vady vzniklé běžným opotřebením výrobku“.

… Prostě se stává, že některé výrobky se ošoupají dřív než konec záručky. Pak to chci vyreklamovat že jo, ale mám kvůli zmíněného výroku smůlu. Takže bych si zjistil, jak to vypadá s průměrnou délkou života věcičky, kterou chci koupit, a hlavně nakupoval u kvalitních, zajetých prodejců! 

Záruka platí obvykle 24 měsíců, do té doby radši nevyhazuj paragon – dej ho radši ženě. Pak tu jsou ještě další záruky jako záruky na opravy – ale to už nemají všude. Někde můžeš zboží vrátit nebo vyměnit, protože se šperk doma nelíbil.

+ Co vidím jako výhodu prodejny je právě tohle, že můžeš přinést reklamovaný řetěz tam, kdes ho koupil. Nicméně, větší e-shopy stejně mají adresu na pobočku pro osobní doručení… 

Pojďme ale pryč od reklamací, které zas tak běžné nejsou. Případné výjimky se však většinou kladně vyřeší.

Co e-shopy…

Tam si musíš všechno vyčíst, ale není toho moc, za minutu to proletíš. 

Můžeš v klidu posedět u noťasu, můžeš proletět třeba 5 eshopů ať máš z čeho vybírat, ale počítej se mnou: 5 eshopů x 5000 fotek, na které tam narazíš = 25 000 fotek, ze kterých musíš vybrat jen jednu jedinou věc. Internet je přehlcený informacema. Z tohohle důvodu bych radši do té prodejny, kde je 20 náušnic a doufejme, že bych si nějakou vybral. 

Co se týká výměny zboží, tak některé eshopy Ti to vymění do určitého počtu dní, u jiných se musíš pojistit proti “špatné velikosti”.

Dneska se kupuje online už všechno, dokonce i domy nebo auta. Všechno se už dá zařídit tak, aby tyhle dvě možnosti byly sobě rovné. Ve výsledku jde už jenom o to, jak nakupujete věci radši, jestli z křesla nebo ve stoje u pultu.

0 komentářů